Torkil Veyhe: Et løb jeg decideret bandede langt væk.

DENN8395 Torkil Veyhe
Foto: Dennis Boutrup

Når man startede sit liv på ryggen af en MTB i færøske gadeløb, er der en lang vej til at køre DCU Cup for et af verdens førende kontinentalhold, ikke mindre er det den vej Torkil Veyhe har taget og han er nu klar til at gøre denne sæson til endnu et imponerende skridt på rejsen.
Mit overordnede mål er at være bedre end sidste år :) Der kommer nogle løb der passer mig godt her i den første halvdel af sæsonen og som jeg håber at gøre det godt i, bl.a Normadiet, Loir et Cher, Tour of Norway, GP Horsens og DM.

Team Virtu og Veyhe's første nationale mål er første afdeling af DCU cuppen Grand Prix Volkswagen Herning.
På trods af løbet ikke længere er en del af udvælgelses processen til Danmark rundt er det stadig et vigtigt udstillingsvindue for de hjemlige fans og sponsorer.

Lige fra den dag jeg flyttede til Danmark har Grand Prix Volkswagen Herning været et løb man har snakket om i cykelfeltet.
Så jeg fik hurtigt indtryk af at det var et løb der var noget helt særligt her i Danmark.

Løbet er ikke mindst berygtet for sine i alt 28 km. Grusvejs Pave'er som nogen elsker og andre hader
Jeg kan huske i starten, da jeg lige var rykket op i A klassen, og skulle ud at kæmpe med de store drenge på grusvejene, da var det et løb jeg frygtede, et løb jeg decideret bandede langt væk, men i respekt for løbet og den prestige det har, valgte jeg alligevel altid at stille op.
Det er jeg meget glad for i dag, fordi jeg over årene, nok også i takt med at man har større overskud på paverne, er kommet til at elske løbet.

For Team Virtu Cycling startede det hele i Herning og som en udspringer fra Herning CK er byen stadig en hjemmebane for holdet, der nu har sin base i Horsens.
Jeg glæder mig rigtig meget til at køre løbet igen i år og ser frem til at komme med et stærkt hold fra Team Virtu Cycling og kæmpe med om sejren.
Man kan mærke at samtlige ryttere er lidt ekstra tændt den dag og alle giver lige det ekstra. 

Sidste år kørte Torkil Veyhe for ColoQuick – CULT og lavede sit hid til bedste resultet som nummer 6 bare 4 sekunder efter Michael Carbel fra Team Veloconcept (I dag Team Virtu. Red.)Hvis man er så heldig at være fri for defekter og side i finalen, så mærker man også den helt særlige stemning der er omkring løbet og man fyldes med en stolthed når alt er overstået.
Jeg fik god støtte fra mit tidligere hold og skulle bare passe godt på mig selv. 
Planen var at åbne løbet tidligt, ved at angribe langt ude fra. 
Vi kommer afsted i en rigtig god gruppe, hvor de fleste hold er repræsenteret, men Guldhammer punkterer desværre og Virtu vælger derfor at køre os ind igen, hvilket lykkes lige før omgangene starter. 
Feltet er dog kraftigt reduceret på det tidspunkt og der kommer en del angreb for at åbne finalen. Jeg kommer igen afsted med 5 andre, men kan mærke at kræfterne er ved at slippe op efter at have siddet ude foran. 
Riwal og Virtu sider også i overtal, så da de begynder at angribe på skift, bliver den svær at håndtere.

Med et nyt hold, som har for vane at dominere Grand Prix Volkswagen Herning, har Torkil Veyhe troen på at sidste års undertal kan ændres til en hold seje og forhåbentlig at han selv igen er med i finalen.
Grand Prix Volkswagen Herning er som sagt et meget prestigefuldt løb på den hjemlige scene og derfor bliver det også et løb vi helt sikkert kommer til at køre for at vinde. 
Vi et meget stærkt hold, så om det bliver den ene eller den anden der kommer til at side i finalen, så tror jeg på vi har gode muligheder. 
Men idet det er et af de løb der passer mig godt, så håber jeg selvfølgelig det er mig der kommer først over stregen, tilføjer Veyhe med et kækt smil.

For mig ville det være bedst hvis det bliver et rigtig hårdt løb.
Det skal gerne begynde at ske udskilning tidligt, så folk bliver mærkede hen mod finalen.
Hvis vejret spiller en puds, tror jeg bestemt ikke det er en ulempe for mig, idet det i sig selv også vil gøre løbet hårdere.

 

 

 

Joomla templates by a4joomla